Eländes elände

Vi var faktiskt ute igår en sväng, jag och L. Vi var på Svejk, vi tog varsin schnitzel, de var stora som sjutton och min var godast med potatissallad till. Och så öl då. Sen åt vi glass. Ojojoj jag gick upp tre kilo. Men jag tror att om jag fortsätter gå på Svejk varje vecka kommer jag att vara lyckligare.
L och jag hade massor att prata om och han är så gullig och snäll och söt. På natten drömde jag att vi bestämde oss för att ha ett barn till. "Du behöver väl inte bli sån bara för att vi går ut å äter" sa L.
Han sa också att vi pratade ju om viktiga förändringar. Då kan ett barn i drömmen vara symbolen för det. Han är så klok, min man.
Mormor var barnvakt och det är alltid lite dyrt. Hon klagar på barnens uppförande (d.v.s illa) och på att lägenheten är rörig (otrivsam var visst ordet) och i stort sett är det mesta fel. Jag hade gjort middag till henne och barnen, kyckling och sallad och stekt potatis som jag sa inte var så fet som den såg ut men hon brydde sig inte om det där med fett så mycket längre sa hon för hon skulle ändå vara död inom tio år. Ja det är livat som fan att träffa morsan, helt klart.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Din make är en klok man!
Och din mor är som hon är. JAg tror dig om alla hennes små kommentarer. Tur att du nu kan se det med något mer humoristisk blick.
Stor kram till er alla!
G

2007-04-13 @ 16:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0