Sex

hade jag inte alls tänkt skriva om. Men om man ska bli läst är det en lockande rubrik som fastnar i sökningar.
Susanna Popova skrev i SvD igår att bloggandet bara är nåt slags offentligt dagboksskrivande som inte angår någon utom bloggaren själv och några få andra men det får inte jag ihop med att allt fler anställda journalister blir ålagda att blogga, att allt fler nyheter dyker upp via bloggar (kolla bara SvD:s tennisexpert som rapporterar från pk:n med Wilander på bloggen idag) och att människans behov av kommunikation med andra är omättligt.
Jag hade tänkt länka till Popovas kolumn igår men hittar den inte, och kanske lika bra det för hon förtjänar inte den uppmärksamhet hon får tycker jag. Grunda och taffligt skrivna analyser är hennes grej och jag fattar inte varför hon får ta upp plats i tidningen med dem. Läs hellre Jenny Nordbergs rapporter från USA!

OK. Igår var jag hos doktorn. Han hade inte hunnit äta lunch och nu hade han en kvart för mig. Men han ägnade den faktiskt åt mig och inte åt febrilt knattrande på datorn som de flesta läkare nu för tiden. Jag kände mig som Pippi Långstrump när jag rabblade upp mina symptom "å ögona faller totalt ihop när jag sover"
Han kom fram till att jag troligen har karpaltunnelsyndrom. Kanske sköldkörtelrubbning. Kanske bara deprimerad.
Suck. Ja nåt fel är det ju eftersom jag inte orkar nånting just nu.

S grät redan kvart i nio när jag skulle lämna henne på skolan idag. Vi kom dit tjugo över och gråten upphörde inte på hela tiden.  

Kommentarer
Postat av: Linda

Jobbigt. Men kanske skönt att få veta vad det är? Eller vad det kanske är. Ha en bra dag!

2007-04-05 @ 09:24:11
URL: http://sysslor.blogg.se
Postat av: Marie

Gör du som jag? Knyter händerna i ren frustration både dag och natt? Då kan man få symptom som liknar de vid karpaltunnelsyndrom, lindring kan fås genom att sova med handledsstöd.

Skickar kramar till er alla

2007-04-06 @ 18:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0