Magsjuka part 2

Den här gången kräktes H bara lite i mitt ansikte. Sen kräktes han i soffan och lite överallt. Då var det synd om honom. Sen blev L sjuk. ONT i magen som f-n. Så då var det synd om honom.
Jag har inte blivit sjuk än, peppar, peppar. Enligt olika källor är just peppar bra mot magsjuka. Jag sa det till L innan han trillade dit: "rödvin och vitpeppar ska vara bra i förebyggande syfte" . Han sa: "va bra, då tar jag det till middag." Men det hjälpte tyvärr inte.
Rödvin är kanske inte så bra för en känslig mage men vad jag vet så har de som dricker rödvin till maten större chans att klara en eventuell matförgiftning. Då ska man kanske dricka det när man är i Egypten. För det sägs ju att folk börjar spy så fort de stiger av planet där. Men jag klarade mig där också. Otroligt. Barnen drack poolvatten och åt sedlar men klarade sig de med. Ibland har man bara tur.
Men åter till H:s sjukdom och en riktigt fin äckelepisod. Jag satt med honom i knät och åt frukost. Han var naken som vanligt. Helt plötsligt kände jag nåt konstigt lite varmt längs benet. "Oj jag tror han bajsade på mitt ben" sa jag till S som satt mittemot och mumsade smörgås. "Jaså" sa hon som inte störs så lätt av såna triviala händelser. Men jag såg inget när jag tittade efter så det var väl inbillning tänkte jag. Men sen när jag reste mig - urk - så var morgonrockens nedre del helt nedkletad av löst bajssssss....

Kommentarer
Postat av: LindaK

ååh! gud vad äckligt! Jag kommer aldrig klara av att ha barn jue, är så otroligt äcklad av avföring..

2007-03-10 @ 21:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0