Familjematematik

Fyra vuxna och fem barn. Man tycker ju att det borde ta på sin höjd 20 minuter att dra på regnställ och stövlar. Men neejdå, det ska protesteras och gömmas och glömmas och kissas och skrikas. Framförallt från barnens sida.
Jag snackar midsommardagen, hällregn och nämnda folksamling i en stuga på 40 kvadrat. Midsommarafton var sedvanligt trivsam med Loppans familj på besök, sillunch, flädernubbe, jordgubbar med grädde, grillat, midsommarstång, dragspel. The lot. Nästa dag var i alla fall jag lite mulen, liksom himlen. Men vi kom faktiskt iväg till Getåravinen, det tog en timme drygt att få på alla kläderna. Men sen var vi ute och traskade och letade efter grottor och hade oss i flera timmar. Urhärligt.

På kvällen kom Lotta med familj och vi drack vin och grillade korv och pratade i timmar. Härligt. Barnen lekte och gjorde drinkar av solkräm och annat jox. Så blir det när man låter dem sköta sig själva.

Nu är jag jättetrött, förkyld och allmänt utfestad. Så nu blir det semester ett tag. Barnen och jag tar tåget till Tanum. Jag återkommer-hoppas jag! Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0