Kognitiv klåda

Ibland vaknar jag av att jag har en låt i huvudet. Tidigt i morse var det Du tände stjärnorna med Lasse Stefans. Mycket märkligt, jag har inte ens hört den låten på åratal. Loppan brukar ju spela dansbandslåtar i transistorn på torpet i Småland men de senaste åren har allt man försökt säga eller höra överröstats av barnskrik. Så musiken kommer bara inifrån mina egna hjärnvindlingar.

Igår hade vi en härlig dag. Eftersom det var så fint väder gick barnen ut och lekte medan jag kastade mig över 18 påsar med barnkläder som låg i en röra i garderoben. Detta inspirerade L till den milda grad att han började snacka om Fredells trävaruhus så när vi sorterat kläder ringde vi Mattias och Kicki för att fråga om de ville ha lite barnkläder. Samtidigt skulle vi kunna titta in på Fredells eftersom de bor i närheten. En så kallad win-winsituation. Det utföll lyckosamt; de ville ha både kläder och sällskap och eftersom de är några av de mysigaste människor vi känner verkade det vara en utmärkt lördagsutflykt. Vi cyklade till Hammarby sjöstad, S cyklade själv på sin vitröda cykel och vinglade som en galning när hon blev trött. Men det gick bra. Sen satt vi på den soliga balkongen i flera timmar och bara snackade. Barnen lekte harmoniskt.

Väl hemma borrade L för att sätta upp rundstav in garderoben så nu har vi massor av klädhängningsställen. Visserligen hamnar barnens kläder alltid där de inte borde vara och tvärtom men det känns i alla fall som ett framsteg.

Enda bottennoteringen denna ljuvliga lördag: Vi gick ner med klädpåsar till källaren. Det var inte bra för vår mentala hälsa. En fåtölj som jag hittat i en container och ska klä om nån gång, flytvästar, pulkor, en resesäng jag lånade av Anna för typ tre år sen och inte lämnat tillbaka, elgitarrer och gamla bord, bilprylar, en hatthylla, 212 barnskor, skidor och så dessa lådor med julsaker och påsksaker och vantar och mössor, jag hatar årstider, det är bara ett enda upp och ner till källaren vartefter tiden går. Så vi greps bara av Djupt Missmod, slängde in påsarna i den allmänna röran och gick upp igen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Glad midsommar! Hoppas sommaren på sommarjobbet blir fint. Jag kommer sakna er lite. Men inte så mycket. Har det rätt bra i Peking...

2007-06-21 @ 18:48:59
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0