Måndag igen...

Idag ville inte H gå till dagis. Han ville hellre spela playstation. Men vi skulle ju faktiskt iväg. L släpade honom med sig till sist. S ville förstås inte gå till fritis. I fredags var det skolavslutning och det tyckte hon var kul. Hon hade en lång utläggning om underhållningen på avslutningen, det var tjejer med gymnastpinnar och allt vad det var.
Men hon gråter fortfarande när hon ska gå till fritis. Trots att det blir rätt bra när hon väl är där. Men hon längtar så efter mamma. Och pappa.
Ja vad ska man göra? Jag har känt mig helt uppgiven. Personalen på fritis verkar tycka att jag överreagerar. Idag hade vi möte med rektorn, kuratorn (som tack och lov höll käft vilket innebar att jag slapp slå henne) och föreståndaren på fritis. Alla kom fram till att det blivit bättre. Men det är f-n inte skolans förtjänst tänker jag. Men vad ska jag säga? Det går inte att bli förstådd i alla fall. Och den förlorade tiden är för alltid förlorad.

Helgen var bra, vi var på landet. Enormt varmt och vi har badat, badat och badat. Speciellt H. Han simmar och plaskar och far så det är helt hejdlöst. Min underbara bonusson var hos oss också. Sen var Jessica över med sina små flickor, det var trivsamt. Och L och grannen satt och snackade halva natten medan jag och ungarna sov. Det är bra, killkompisar ska man ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0