Smitarmamma

Idag låg jag på en soffa hemma hos Mona i Västertorp och käkade jordgubbar. Man har det ju bara för stressigt. Igår var jag på Långholmsbadet med Loppan. Körigt.
Jag har tagit ledigt en vecka. Utan att säga nåt till barnen. Jag både skäms och inte, för det är min enda lediga vecka den här sommaren. Å mammor som inte tar hand om sig själva blir inte bra mammor tänkte jag och lassade in en sked jordgubbar till.

Å så fick jag ett sms från en vän. Hon sjukskrevs efter en panikattack igår. Så jag åkte hem till henne vid Telefonplan. Där satt hon i sin lägenhet och darrade. Stackars liten. Och jag blev så arg när jag hör hur hon har det på jobbet. Inget stöd, bara fullt tempo och ansvarslösa chefer. De anställda har frågat efter höj- och sänkbara bord för att slippa mer ont i ryggen. I källaren ligger nya bord och bara väntar men "bemanningsplanen är inte klar" så därför kan de inte ta upp och ställa ut borden.
Kommentarer överflödiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0