Tatatatataraaa

Det där skulle föreställa en fanfar. Och varför då undrar vän av ordning. Förutom att det är obeskrivligt vackert väder då. Och att vi tog itu med gamla surdegar hemma, som orensade lådor, högar av papper och skitiga badrumsgolv.
Jo, vi badade i sjön igår! Det var helt underbart. Efter allt detta städande dessutom fantastiskt. "Sjön" är belägen på Ingarö i Stockholms innersta skärgård, alltså en insjö, med klipphällar och ofta pålitligt varm. Ändå var jag tveksam. S puffade mig i ryggen "bada nurå mamma" men jag sa att om du inte låter mig vara så måste jag tyvärr slänga dig i sjön först.
Sen hivade jag min blekfeta lekamen i spa´t, beredd på hjärtflimmer. Men det VAR varmt. Eller varmt, inte som i badkaret, men 20 grader är nog ingen överdrift. Det var så att man ville simma runt, runt. Länge. S och H njöt verkligen och morfar och L ägnade sig åt "kasta barn" en stund, d.v.s. bolla H emellan sig. Alla var förtjusta över detta lämpliga sätt att fira nationaldagen.
Sen åt vi bullar och drack kaffe på altanen hos mormor och morfar.
Sommaren är här!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Visst är det häääärligt att det är sommar!!! Modig du är som hoppar i sjön, jag är en äkta badkruka, så det blir att vänta några grader till! Ser fram emot ditt drinkbesök på vår altan!!! Kram

2007-06-08 @ 07:28:00
Postat av: Linda

Härlig dag! Jag är värsta badkrukan, skulle aldrig hoppa i sjön.

2007-06-11 @ 10:31:43
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0