De konstiga högarna

Det finns en hög i vårt sovrum. Den består av en massa konstiga sjalar från Oman, ett par handdukar - oklart om de är rena eller använda - några barnklänningar från 70-talet och nio omaka strumpor. När man ska använda datorn får man flytta högen från skrivborddstolen till sängen. När man ska sova åker högen tillbaka till skrivbordsstolen. Egentligen vill jag inte ha datorn i sovrummet. Vi köpte ett nytt datorbord som ska monteras ihop. Det är tre månader sen. Datorn ska till barnkammaren. Ett sätt att få barnen att vara där lite mer, tänker jag.
I hallen ligger en hög med oöppnad post. I vardagsrummet ligger en hög med papper, barnteckningar, postorderkataloger och pärmar. Den flyttar jag mellan kök och vardagsrum beroende på var vi ska äta.
Jag funderar på att tutta eld på alltihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0