För att inte tala om Lönnebergaskinka...

"Fläskkött, vatten, socker, salt, stabiliseringsmedel, smakförstärkare E 621, konserveringsmedel"

Nä OK, jag ska sluta. Läs boken själva.
Det var ju inte meningen att det skulle bli en matblogg, det här. Men jag kan bara tala om att hemma hos mig så fick barnen hemgjord broccolisoppa som de äter två tallrikar var av.
Idag åt vi hjortstek med hemkokt gelé och egenplockade kantareller. Inga tillsatser.

Annars grubblar jag mycket på varför jag aldrig blir nöjd. Jag har ju ett toppenliv. Men jag vill hela tiden ut på äventyr. Dottern verkar vara likadan, stackarn, "jag vill bara åka omkring och göra saker" sa hon förra veckan.
Min senaste grej är ju äppelgården i Kivik. Men, men, jag är väl som Ulf Lundell. Mycket snack. Han lyckades väl till sist kapa förtöjningarna och slita sig från Stockholm. Vi får väl se vad det blir av mig.

Igår var jag grymt förkyld, idag blev det bättre. Så vi åkte till ridskolan, det var förbannat kallt men S blir allt säkrare och jag bara älskar att hålla på med hästarna. Då blir man varm i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Brorsan

Närru, det är jag som har en matblogg! Och så kan du tjacka Väddöskinka från Muskö Rökeri i charkdisken på ICA Maxi i Nacka. Garanterat renlärigt med äkta skinka och fantastisk smak!

2007-11-11 @ 19:09:01
URL: http://bossesmat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0