Barn!!!

Jag fattar faktiskt varför folk kör sina ungar vart de än ska. Det är ju bara att spänna fast dem och så sitter de där de sitter. När jag ska nånstans med mina barn, till fots eller med buss, är det rena kaoset.
Det tar en timme att gå 200 meter och det kan inträffa typ 18 nära-döden-händelser. De börjar brottas och håller på att ramla ut i gatan. De ska snurra runt lyktstolpar och nästan ramla ut i gatan. De ska klättra på berg och nästan ramla ner i gatan. De ska ta genvägar genom buskage eller klättra på byggställningar. Svänga på grindar och balansera på räcken. Åker vi buss ska de byta säte hela tiden eller stå i "dragspelet" och svänga och förstås ramla omkull.


Jag var i Hammarby Sjöstad och tog en kopp te på ett café. Ett trevligt ställe, sjöutsikt och det hela. På en lapp stod det "Barn får gärna äta här, sittande. Barn får inte klättra, hoppa och stå på stolarna. Barn får inte banka på fönstren, stå eller hoppa på fönsterbrädorna, springa eller klättra i trappan."
Herregud, jag och mina barn skulle bli utkastade efter en minut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0