Kraft och arbetskraft

H blev frisk rätt snabbt men jag däckade när jag kom hem från jobbet.
Helt utslagen. Det var en nära-döden-upplevelse faktiskt. Men nu är jag på jobbet igen. Ganska kraftlös men ändå.

Måste säga att jag förstår om det är tufft att vara min chef. Jag är ofta sjuk. Jag kommer ofta försent. Jag tvivlar på min förmåga. Jag är allmänt vilse i pannkakan. Men ibland blixtrar det till och det är kanske därför det rullar på. Tills jag blir utlasad.
Oh vad jag är olycklig.

Fast kanske är det just den här känslan, när man har varit jättesjuk, som på nåt sätt är befriande. Precis som när man fött barn eller varit med om en olycka, det är liksom avskalat, man orkar inte bry sig om nånting utan bara ÄR. Det är skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0