Fullt ös

Igår var jag på Glenn Miller Café med Helene och Uffe. Jag åt musslor och drack rödvin och sen kom en jazzkvartett från Skåne och spelade. Jag har lite svårt för sån där jazz egentligen som bara är upp och ner för slakan och synkoper hit och dit men de spelade så fruktansvärt bra och gillade det de gjorde så det var en ren fröjd att höra och se.

Jag borde verkligen inte falla för frestelsen att göra allt som verkar kul, jag hinner inte med, har lite stresshuvudvärk och magkatarr, men jag kan inte låta bli. Idag är det sommarfest på dagis och direkt iväg därifrån till kusinernas födelsedagsmiddag...och sen är det skolvandringen och 40-årsfest...och avslutningsfest och...och sen börjar semestern - NOT! Ska jobba fem veckor i sommar. Konstigt, alla andra jobbar 45 veckor och är lediga fem, mitt liv är tvärtom. Fast att vara arbetslös är inte att vara ledig precis, snarare tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0