Experthysteri

Gomorron alla!
Den här artikeln var upplyftande tycker jag om Thomas Johansson, professor i socialpsykologi (ett superintressant ämne förresten) som tycker att vi litar för mycket på experter och för lite på oss själva.

För övrigt så har jag börjat jobba igen och det är blandade känslor. Dels är det ju kul att vara bra på något och veta vad man gör, dels är det urtrist att harva på med samma grejer år ut och år in. Ärligt talat.

Men det bästa är ju att få börja jobba klockan 4 på morgonen! Nej förresten, det bästa är att få åka taxi klockan tio i fyra på morgonen!  Om den bakom ratten till att börja med hittar till ens port kan man sedan få åka med en som antingen
1. frågar en om vi ska ta Centralbron eller? (vem är det som är yrkeschaffis egentligen? jag vet ju knappt var den ligger)
2. precis har rökt en cigarett (förhoppningsvis inget annat)
3. tror att de ska köra en nån helt annanstans än till den adress som bokningen gäller
4. är pratsugen och inte fattar att passageraren just klivit ur sängen
5. spelar Lugna Favoriter på radion och inte vet vad Sveriges Radio är när man ber om det istället

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har alltid gillat dem som tycker att det är en bra idé att börja diskutera politik, eftersom man ju ändå jobbar på radio.

2007-05-17 @ 18:15:51
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0