Vad kostar ett sms?

Jag har faktiskt inte nån koll på det. Men dyrt blir det säkert eftersom jag vill vara artig. Till och med mot min man fast den som läser den här bloggen knappt kan tro det. Hur som helst, jag skickade ett mess till honom om att göra mig en tjänst, han svarar att han ska fixa det, då vill ju jag säga tack men det kostar ju typ 4 kronor till. Då blir det dyrt. Men visst ska man väl ha lite stil och hyfs även via sms? Så det fick bli ett tack.
Annars är det ju rätt skönt med sms och mejl och allt sånt. Det finns faktiskt fler än man tror som har telefonskräck. Jag har inte det men det är faktiskt väldigt vanligt.

S har en ny tand på g och lite feber, så hon var hemma idag. På sistone har det annars gått lite bättre med skolan men hon gillar den inte. Hon gråter fortfarande när jag lämnar henne. Hon ifrågasätter alltihop och jag förstår henne (tyvärr).

H och jag var på Skansen häromdagen tillsammans med Loppan och hennes minsta. Det var fantastiskt mysigt. H kommer liksom lite i skymundan ibland så det var skönt att vara lite med honom på egen hand. Han är så cool.

Hur mår då jag? Läser man bloggen verkar jag ju inte må så värstens. Nej det gör jag faktiskt inte. Jag har ont överallt och är otroligt lättstressad. Sover dåligt, har yrsel och glömmer saker. Förra veckan fick jag totalt stressbryt över att det är SÅ mycket som måste fixas och jag hinner inte med! Jag är ständigt förbannad - på mina barn som tjatar mig blå, på arbetslivet, på orättvisor, på bostadsmarknaden som gör en totalt fastlåst om man inte har pengar. Jag är en vagabond, jag vill sticka iväg och testa livet nån annanstans men det är så svårt att få jobb och boende att man inte törs för man riskerar att inte ha nåt att komma tillbaka till.

Nä fan, man skulle vara Carl Bildt. Berest, beläst, belevad. Obekymrad. Med tjockt skinn.

Kommentarer
Postat av: Pillerill

Nej, vet du vad!! Klart att du inte vill vara som Bildt (fast hans pengar skulle åtminstone jag tänka mig att ha...eller en del av dom...man vill ju inte vara girig)! Du är bra som du är och har en gullig familj, en bra lägenhet och ett mysigt lantställe...för att inte tala om de otroligt trevliga grannarna därute : )
Det ska förhoppningsvis fällas en del träd därute framöver (vi tog en björk häromdagen) så ni kanske inte känner igen er nästa gång ni kommer dit... vi får hoppas att er stuga inte tagit skada ..eeh..
På skriv om det, när kommer ni dit nästa gång? Påsk?
Sköt om dig, kramar!

2007-04-03 @ 09:22:01
Postat av: Gabriella

Kära fru Jonsson!
Du, vi hade inte varit lyckligare som Calle eller som hans italienska parmesanimporterande fruntimmer heller för den delen. Då hade du ju missat den delen av världen som vi andra bor i.Men det är klart, liiite lättare hade det ju kunnat vara. Jag är glad att du skriver här, så jag vet hur det är...
Kramar i massor till er alla och glöm inte att du är en superfin vän!

2007-04-04 @ 20:36:58
Postat av: Linda

Du måste byta abonnemang! Mina sms kostar typ 69 öre.

2007-04-05 @ 09:23:17
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0