Inte bara mamma...

...brukar det ju heta med det rara lilla tillägget "utan tandläkare också."
Nu har jag ju inget direkt användbart yrke utan jag är ju journalist. Inte mycket att ha när nån unge skurit upp näsan på hockeyrinken. "FINNS DET NÅN SOM KAN SKRIVA HÄR?!"
Men alltså mamma. Det var verkligen inte meningen att det här skulle bli ännu en mammablogg. Jag skulle ju skriva om litteratur och om relationer och...men jag har skrivit om barn i allmänhet och mina egna i synnerhet varje gång. Anais Nin (hon med Venusdeltat ni vet och om ni inte vet så har ni missat nåt) sa en gång att det viktigaste som hände henne skrev hon aldrig om i sin dagbok. För mig verkar det vara tvärtom. Jag återkommer ständigt till detta med mina barn. För det är ju med dem allt börjar och allt slutar.
Men igår kväll ägnade jag mig i alla fall åt Eddy Izzard. Herregud vilken...hur kan han orka stå upp i en å en halv timme i tiocentimetersklackar? Och dessutom vara rolig på ett sånt sätt att man bara...Jesus och dinosaurierna och IRA och påvarna och Darth Vader med en penne all´arrabiata i kantinen på Dödsstjärnan. Jag har kramp i magen fortfarande.
OK. Det lär finnas 150 000 bloggar bara på blogg.se. Så tack för att du läser just mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0