Västkusten

Oh så härligt! Jag blir sällsamt harmonisk av att fiska krabbor. Mina föräldrar hade bönat och bett om att jag skulle komma eftersom de byggt ut huset och nu kunde vi ju dela och efter mycket övertalning åkte jag till sist. Barnen älskade att åka tåg och det är ju otroligt att Satans Järnvägar satsar på X2000 från Stockholm till Strömstad, bara en sån sak! Och kom fram i tid! Livet är fullt av överraskningar.

Mina föräldrar blev i alla fall glada som lärkor och spelade fotboll med barnen och var lättsamma och glada i ett par timmar.
Nästa dag tog jag barnen till stan, alltså Grebbestad är ju en pytteliten stad men i alla fall. Och vi hade så mysigt där, lekte med den gamla fiskebåten som ligger på land och gungade. Såg en fisktärna som jagade. Och nästa dag fiskade vi krabbor. Och nästa dag regnade det så jag tvingade alla på hällristningsutflykt. Och nästa dag var det soligt så vi tog båten ut till en ö. På bryggan fick jag en ångestattack inför att åka båt med mina föräldrar och var tvungen att lägga mig platt på bryggan och djupandas. Jag tänkte att det kanske var sista gången jag såg himlen eftersom min inre bild av dem i en båt är två personer som inte kan hålla sams och kör på grund med barnbarn och allt. Men vi överlevde. Tack vare att jag satt i fören och kikade efter sten.
Barnen är fina på att ro och trots att de klagar på det mesta så märks det att de också blir harmoniska av att fiska krabbor och titta på måsar i kikare.

Varje gång jag kommer till Bohuslän känns det som att det är där jag borde vara.

Kommentarer
Postat av: Linda

När jag åkte till Strömstad för kanske sju år sen fick jag åka tåg till Gbg och sen typ häst och vagn till Strömstad.

2007-07-06 @ 15:40:55
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0