Oss losers emellan

Välkomna till en förlorare. För det är ju bara såna som ägnar sig åt bloggeriet numera. När eliten inte längre är ensam om något måste den vända det ryggen. På sistone har bland andra Linda Skugge och Sigge Eklund lagt av. De har tröttnat på påhopp och hatbrev. OK, fine. Hyfs ska gälla på nätet också, så klart. Men jag anar en liten elitistisk besvikelse: "herregud vilka hemska människor det finns i världen, de vill jag inte dela plats med".
Bengt Ohlsson skriver i På Stan att han ska bli analogare än Åsa-Nisse. Han har fått nog av bloggosfärens alla viktigpettrar och skvallertanter. Alla som "Leker Tidning" eller "Leker Bok" på nätet och "ägnar dagarna åt att bekräfta varandra och idissla sina trivialiteter till en allt vattningare välling".
Jag gillar ju Bengt Ohlsson. Men ursäkta alla oss som inte har chansen att skriva i en av Sveriges största morgontidningar. Ursäkta alla oss som inte har ett förlag i ryggen. Vi kanske inte har nåt annat än nätet?
Så skriv på bara, Anneli, Linda, Marcus och alla andra som jag med glädje och behållning läser. I bloggosfären.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Väl rutet Anna!
Jag kan inte annat än att hålla med dig!

2007-05-25 @ 16:37:35
Postat av: Anneli

Du är bäst!

2007-05-26 @ 22:55:00
Postat av: Linda

way to go, loser! Jag tänker i alla fall fortsätta att leka. Det är ju så ruskigt kul, för det är ju ens alldeles egen lekplats! Förresten är jag ju arbetskamrat med en vän och fd. kollega till digs man. Ok, inte helt hundra grammatiskt men det var en knepig mening. En arbetskamrat till mig är gift med en vän och tidigare kollega till dig. Bättre! Han heter i alla fall Håkan och jobbar på bygglov. Vi var på resa till Karlstad ihop förra veckan. Vet du vem?
Vill även beklaga sorgen, Anna.

2007-05-28 @ 21:42:34
URL: http://sysslor.blogg.se
Postat av: Linda

way to go, loser! Jag tänker i alla fall fortsätta att leka. Det är ju så ruskigt kul, för det är ju ens alldeles egen lekplats! Förresten är jag ju arbetskamrat med en vän och fd. kollega till digs man. Ok, inte helt hundra grammatiskt men det var en knepig mening. En arbetskamrat till mig är gift med en vän och tidigare kollega till dig. Bättre! Han heter i alla fall Håkan och jobbar på bygglov. Vi var på resa till Karlstad ihop förra veckan. Vet du vem?
Vill även beklaga sorgen, Anna.

2007-05-28 @ 21:42:47
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0