Champagne och borttappade nycklar

Igår var det kalas. Jag drack massor av skumpa. När jag stod i köket och skulle förklara för Sonia att osteopati är grejen - på engelska - gick det mindre bra. Då gick jag upp och tittade på melodifestivalen med barnen en stund istället.
Det var ett underbart kalas, jag åt två ton snittar och det var skoj att träffa alla nya och gamla bekantingar.

Idag såg jag en äldre dam med cerise kappa och gröna promenadloafers med klack och guldspänne. Hon fick mig att känna mig som om jag var i Paris. Det borde jag gått fram och sagt.

Men vi var på väg till badet, H och jag. Väl där åkte vi rutschkana som galningar. Jag tappade min nyckel till skåpet, gummisnodden gick av. Tack vare en snäll pappa med simglasögon och likaledes skarpögd son med simglasögon behövde vi inte be om en kofot i receptionen. Sånt gör mig glad.

Mycket på sistone har gjort mig glad. Bland annat att jag gick till Af. Inte just för Af, utan för att där satt min gamla vän Erik. Vi har inte setts sen vi var 16 år. Båda konstaterade att vi var oss precis lika. Alltså måste vi sett rätt jävliga ut som 16-åringar. Men kanske är det bara det där att man ser bakom ytan av 41-årigt trött skrynkelskinn och hårrufs och verkligen ser den där 16-åringen, eftersom man känt varandra i ett tidigare liv.
Vi hade alltid vansinnigt kul när vi gick i högstadiet på Ahlströmska och hade några suveräna skolår där, med engagerade lärare, roliga aktiviteter och sköna lokaler. Den skolan är mycket riktigt nedlagd. Sen, i Östra Real, blev Erik mobbad av vår tyskalärare och bytte skola. Inte bara därför men...hursomhelst, så var det i flumskolan på den tiden.
Och vi sågs inte mer. Förrän nu!
Releaseparty
Annars har Helene gjort färdigt sin avspänningsskiva och hade releaseparty i fredags med tårta! Det är så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0