Partykänsla

Jag var på tjejmiddag i lördags i kollektivhuset på Söder. Det var jättetrevligt. Det var några mycket unga pojkar där också. Det blev ett jävla röj. Särskilt när en av gästerna kräktes på golvet kändes det som om det var 1985 igen.

Nu i morse när jag gick till jobbet klockan TIO MINUTER I FYRA kräktes H. Han var med på festen och det fattar man ju att han blev smittad. Jag tycker att om man har haft magsjuka i familjen kanske man inte ska gå på fest. I alla fall inte förrän det har gått 48 timmar. Den gamla dagisregeln har ju sina poänger.

Nu har jag fått rapport om att H sover på sin handduk på hallmattan, nära toan.
Stackarn.
Och stackars mig. Jag har nämligen skadat mig, det gick vilt till i pulkabacken igår. S och jag åkte snowracer och efter att ha kört som dårar rakt in i ett buskage flera gånger så försökte hon styra åt ett annat håll och då ramlade jag av, rakt på en stenkant. Min rumpa är nu vackert blå-lila och det gör så ont att jag knappt kan sitta. En sån smäll! Men det var det värt, vi hade skoj.

Kommentarer
Postat av: Järnladyn

Håller med dig. Men alla fattar tyvärr inte det där med hur virus överförs.

Själva firade vi nyårsafton med ett par som var magsjuka. Fick vi veta först när det var för sent. Vi gick bara och väntade på att börja kräkas hela nästa dag. Men klarade oss mirakulöst. :)

Hoppas H kryar på sig snart. Ibland blir det inte så mycket med det.

2008-02-04 @ 22:04:03
URL: http://jarnladyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0