I flygande fläng

Al Gore har varit i Sverige igen för att ta emot nån miljöutmärkelse. Om inte karln slutar flyga snart vet jag inte vad jag gör. Hur svårt vore det, Al? Säg "I quit flying" och så får alla prispokaler gå med fraktfartyg. I samma andetag vill jag passa på att tacka mina Norrköpingsväninnor som ställer upp på mitt krav om att åka tåg och inte att flyga på nästa tripp. Vi har varit i Italien och Polen med lågprisflyg men nu är det stopp.

Urban Bäckström på Svenskt Näringsliv var upprörd över EU:s klimatpaket som sätter press på Sverige att jobba vidare med minskade utsläpp av växthusgaser.
Elpriset blir för högt gnällde Urban i P1. Men Eon och Vattenfall tillhör väl också Näringslivet? Du borde vara glad för deras vinster, Ubbe.

Min bästa vän har kommit in på psykologprogrammet. Jag är verkligen glad för hennes skull. Hon kunde nischa in sig på vissa typer av karlar och deras konstiga miljöbeteende.

Kommentarer
Postat av: T-Bird

thinking just the same the other day, how can he fly round the world telling us the worlds about to end as we know it and at the same time speed it up a little with his own life.
But I must admit I'm pretty much just the same, I take every day I can to visit a new city (at least one trip every 6 weeks). but at the same time we shouldn't feel shamed, I think it the big international companys that are doing the most damage. How can a fishfinger go from norway to japan to france then to sweden. it unbeliveable.

Wow it must be cool having a freind thats a "psykolog" who can tell how your new "date" is just by meeting them for a few minutes. saves weeks of dating.

2008-01-25 @ 22:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0