Sol, sol, sol...å cyklar å ungar å tjat.

Väckt tio i sju av H. Visserligen väckt en gång tidigare av att S finkänsligt knackade mig i skallen för att jag skulle maka åt mig i sängen. H har ett ben över min hals. L ligger och svajar på sin kant. Härligt med familjemys...
Efter att ha tjatat tio gånger om att de ska sluta käka choklad, stänga av tv:n och äta frukost istället och klä på sig får vi till slut ihop familjen för att gå ut. Cykeltvätt på programmet. Jag har givetvis punka. Loppan och Lars och barnen kommer och hänger på gården. Loppan är fortfarande sur eftersom de glömde att betala räkningarna i tid och hon fick tillbringa sin lördagkväll efter att ha gjort högskoleprovet med att sitta framför datorn och göra bankärenden. Barnen vimsar i vägen precis hela tiden och smutsar ner sig och stör när jag försöker tvätta hojen.  Men åh vad skönt det är i solen! Tills barnen får totalt blodsockerbryt precis när L givit sig iväg för att köpa däck och slang till mig. In och snabbt rodda ihop käk. Gårdagens lyxiga kycklingsalladrester duger åt mig men barnen vill ha Riktig mat. Fan vad stressande det är att ha familj! Till slut blir det pulvermos och fisk.
Men nu har S gått ut med granntjejen och L fixar hojen medan H spelar dataspel och jag kan djupandas lite...tills det är dags för nästa projekt. Torkarblad till bilen. Kanske ska skicka barnen till nån mack så jag kan vila lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0