Marknadsföring

Fick ett tjockt brev från Bonniers bokklubb idag. Kuvertet innehöll sex olika lappar med tjat om att jag ska bli medlem. Dessutom en liten plastgrej, såg ut som ett mycket litet fat att ha soja till sushin i, men i så fall passande för en Barbie, inte en fullvuxen fiskätare som jag. Vad i helvete är det här för jox tänkte jag och ringde upp Bonniers bokklubb för att fråga.
Jo det är ett litet fat att lägga den använda tepåsen på. Sa damen som svarade.
OK. Så först ska man läsa fyra olika låtsaspersonliga brev, utföra den förnedrande proceduren att riva ut små kuponger med de böcker man vill beställa, slicka fast kupongerna på ett svarskort och posta tillbaka. Dessutom får man en liten platsgrej att lägga tampongen, förlåt tepåsen på.
-Är ni inte kloka, har ni inte hört talas om att man kanske bör spara på naturresurserna, sa jag. Damen höll med om att de på marknadsavdelningen är helt vansinniga men ville jag kanske beställa tre böcker och få en resväska på köpet?

Världen är helt jävla sjuk, det är min enda slutsats.

Annars finns det trots allt saker att glädja sig åt trots att man lever i samma värld som George Bush, miljöanalfabeter och fotbollshuliganer, och det är rara arbetskamrater som man kan ryka ihop med och sen få en kram av, eller som säger att ens tunika är "jävligt stabil" vilket betyder snygg (tack Johan) och att jag åt pannkakor med färska blåbär till middag.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag fick ett liknande utskick från nån välgörenhetsorganisation, vilket var helt vansinnigt. De skickade en stor fet glansig tidning där de skrev om alla bra projekt de har gjort runt om i världen. Jag skrev till dem och frågade om det inte var bättre att skicka den infon på mail. Det har de faktiskt gjort sen dess...
Det där med tunika är ändå ett framsteg av Johan. Min kallade han för särk.

2007-08-15 @ 14:14:34
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0