Mera blaj

Nä nu måste jag snart sätta igång å redigera intervjun jag gjort idag men jag har inget fokus som vanligt. Hoppade in på en blogg som en bekant till brorsan skriver, de har flyttat till Småland. Jag tänker alltid på att flytta. Stockholm min hatkärlek. Du är ju i rätt stad skrev Anneli. Ja för vissa saker är det nog rätt stad, jobbmässigt och ur shoppingsynpunkt. Men det är INTE kul med alla avgaser, de senaste dagarna har det varit så dålig luft och jag får ångest när jag tänker på att insidan av barnens lungor ser ut som vårt balkongräcke (svartprickigt och dammigt). Man skulle bo i Viggbyholm. Där bor Fredrik Reinfeldt egentligen fast han var ju tvungen att flytta in till Sagerska, stackarn. Jag var i Viggbyholm idag, det var fint så man storknar. Havsutsikt.
Men Stockholm då? Plus: fartiga människor, roliga saker att göra, vackra hus, havet, puls, möjligheter.
Minus: fåniga människor, dyrt, stressigt, skitdålig luft, fult.
Och så har det uppstått en kamp om utrymmet som är helt otrolig. Man får inte gå för långsamt, vara i vägen, ta plats. Allt ska vara smidigt och först och snabbast. Cykla ska vi inte tala om. Fincykla och snacka med nån bredvid sig kan man glömma. Då riskerar man att dö.

Brorsan säger att Chile är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0