Älskade farmor

Se hur askträden knoppas
se hur eken får blad
En bukett ska jag plocka
för att göra dig glad
Det ska lysa och dofta
i din sovkammare
Just när gullvivan blommar
får du ro i din själ

Så står det i dödsannonsen i NT idag.

Jag säger farmor fast hon är barnens farmor. L:s mor. Min svärmor. Den bästa svärmor man kan tänka sig. Och nästan som en farmor för mig också. Alltid tålmodig, alltid snäll. Alltid hembakade bullar och hemkokt saft. Goda grytor och gratänger. Foton av barnbarnen i ramar, barnteckningar på kylskåpet. Godisskålar och salta pinnar på soffbordet. Och ett alldeles oemotståndligt fnitterskratt när hon var på det humöret.

Jag saknar henne så.
Det jag hade velat säga var TACK. Jag hann inte. När jag skulle gå dit var hon för trött för besök. Men när jag skickade med en puss med L när han skulle till sjukhuset sa hon att hon kände den och log. Jag hoppas verkligen att hon förstod.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon förstod.
Hon vet vad du tycker och känner din kärlek.
Jag vet att det är så.

2007-05-22 @ 12:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0