Analog ost och digitala wienerbröd

Det såg ni väl i tidningen, att riven ost inte alltid är ost utan heter "analog ost", nåt slags vegetabiliskt fett. Inget fel med sånt fett, väl, men om man vill ha ost så...och ANALOG? Fattar inte. Jag åt ett wienerbröd i morse, ett med vaniljkräm och sylt på i varsin ände. Digitalt?

För övrigt - var i Danmark med Norrköpingstjejerna (tanterna?) och där var det kanon. Kändes helt OK att välja mellan mackor med Nutella och wienerbröd till frukost. En fin vana. Vi åkte tåg dit och hem. Det var trevligt. Men en sak fattar jag inte. Man åker X2000 och allt kränger och far. Man lyckas ta sig in på toan. Det stinker kiss och golvet är dyblött. Toaringen är uppfälld. Är män idioter? Hur fan kan man STÅ och kissa på X2000??! Man kan ju knappt SITTA utan att ramla omkull.

Kommentarer
Postat av: Brollan

Jomen det går finfint serru! Bara stå så bredbent som möjligt. Och klart man inte vill ta i locket när man väl har fällt upp det med hjälp av foten. Samma manöver åt andra hållet är hart när omöjlig.

2008-04-11 @ 18:37:46
URL: http://bossesmat.blogspot.com
Postat av: Helene

Hm, är verkligen bredbenthet en garanti på x2000 i detta fall....? För att inte täffa golvet...? Eller dekorera andra platser...? Hur brett står man då... ;) Och locket - peace of cake - bara köra upp fotspetsen centrerat under sittringen, dra till och snabbt undan med fot o ben. Lite av en konst, men sitter klockrent efter övning på offentliga toaletter!

2008-04-15 @ 23:39:29
Postat av: peter

Funderade på det där med stående män på muggar....det är ju förspänt för oss att äntligen kunna signalera sin manlighet, på smutsiga offentliga toaletter, hemma...där man vet att det är rent sitter nog de flesta killarna och läser, i timmar sägs det.

Kanske skulle SJ köpa in tåg med Asiatiska toalettsystemet? Jag minns en gång i Peking när jag behövde gå och hittade en offentlig toalett med just ett hål i marken, eller rättare sagt en ränna. Hur som helst, när jag stod där (stående) och skulle uträtta mitt ärrende då en till synes glad Kines in och ställde sig bredvid mig..böjde sig fram och uträttade nummer två!! Mannen tittade på mig och log, jag kom av mig helt och fick stora svårigheter att leverera....kanske är denna lösning bäst? att alla får stå och pricka ett hål?

2008-04-17 @ 18:38:26
Postat av: Linda

Då hade nog korglutningen gått sönder om det krängde så mycket. Det är ganska roligt när den gör det. Ibland får de stänga bistron för att all mat åker iväg när korglutningen pajjar. Man får roa sig åt det lilla om man typ bor på X2000. Serru. Och som pendlare mellan stockholm och Peking tyckte jag ju att Peters kommentar var lite extra rolig... hoppas vi åker samma tåg nästa gång! Säg till i förväg!

2008-04-19 @ 17:08:59
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0