2008

Det bästa med det här året är att det är 08! 08 rules!!
Eller, det bästa, det vet jag ju inte. Året är ju inte så gammalt så det är väl lite tidigt att säga. Det kanske blir fullt av bra. I alla fall måste det bli bättre än 2007 som var rätt pissigt. 2006 var rätt trist också, utom sommaren som var bra. Året var i alla fall bättre än 2007. Och nu börjar jag bli lite irriterad. Ska det bara bli tristare för varje år eller?
Linda har summerat 2007 så då gör jag det också.
Det går rätt fort: jag är 41 och jag har ingenting. Inget jobb. Inget hus. Inga framtidsutsikter. Inget harmoniskt familjeliv.
Nu säger ni: men barnen då? Jo barnen. De är som glimrande juveler, de går utanpå allt, det går inte att beskriva hur mycket de betyder för mig.
Och förresten har jag ju en bil. Och en liten stuga. Inte fy skam.

Vi firade nyår utanför Söderköping hos våra fantastiska vänner familjen Svensson. De har allt som jag önskar att jag ville ha: villa, segelbåt, platt-tv med surroundsystem.
Det var kul. Massor av gourmetkäk och fyrverkerier och champagne och bastu med hopp i snön. Perfekt. Tack för att vi fick komma!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag tror att 2008 blir året då det vänder och blir bättre igen. Har gjort en nystart även på bloggen...;)

2008-01-04 @ 11:46:31
URL: http://tankestund.blogg.se
Postat av: Linda

Visst var 2007 ett rätt kasst år? Men 2008 är framgångens år, Anna, det känner jag på mig! Och av allt man kan önska sig i världen så ligger fantastiska vänner nästan i topp.

Vi borde ses snart igen!

2008-01-11 @ 15:28:22
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0