Fiskpinnar jorden runt

Al Gore kanske köper lite regnskog eller utsläppsrätter för att kompensera. Hoppas det. Inte för att det räcker så långt.

Det här med fisken som fiskas i Norge, flygs till Thailand för att beredas, sen till Japan för att paketeras och till Sverige för att säljas är helt vansinnigt. Vi konsumenter har inte haft en aning men nu har vi det, så det är dags att handla vettigare. Köp närfiskad gös!

Idag var det öppet hus på S skola. Jag och Elviras mamma presenterade oss som medlemmar av föräldrarådet och började prata om genuspedagogik och att vi jobbar för att öka medvetenheten på skolan men eftersom vi är flickmammor ville vi gärna ha med nån pojkförälder, helst en pappa, också. En del såg positiva ut men "det var ju inte vågen precis" som L sa.

Jag tror det är precis som med klimatfrågan. Alla vet att man borde men nu orkar inte folk mer. Viär så medvetna om så mycket, samtidigt stressar det oss. Jag tror många önskar att det bara kunde vara som förr, när man slapp bry sig.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jaaa, sån är jag, erkänner direkt!! Varför måste allt vara så jävla komplicerat nu förtiden!!!!!!

2008-01-26 @ 22:36:36
URL: http://tankestund.blogg.se
Postat av: Anneli

Jaaa, sån är jag, erkänner direkt!! Varför måste allt vara så jävla komplicerat nu förtiden!!!!!!

2008-01-26 @ 22:37:04
URL: http://tankestund.blogg.se
Postat av: Järnladyn

Alla dessa måsten, alla dessa val... och så förväntas vi engagera oss i allting. Nä, det är nog ganska fullproppat hos de flesta numera. Då måste man prioritera bort vissa saker. Så är det bara.

2008-01-27 @ 08:54:19
URL: http://jarnladyn.blogspot.com
Postat av: Linda

Men du har ju också fyllt ett! I fredags! Grattis världen för det med!
Det jobbigaste med att göra "rätt" hela tiden tycker jag är att det hela tiden kommer nya forskningsrön som visar att det som var rätt då nu är fel.

2008-01-27 @ 11:07:32
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0