Mathat

Jag har kommit till insikt om en grej. Jag gillar inte att laga mat. Jag är ganska bra på det, när jag inte är okoncentrerad och glömmer bort maten i ugnen så blir det oftast gott. Kan svänga ihop nåt av saker man hittat i skåpen, lite majs, couscous, strömming, oliver och en klick creme fraiche, inga problem.
Men det är så trååååkigt.
Och varenda dag ska man komma på nåt gott, nyttigt, frestande men barnen vill ju inte ha annat än industrimat, H har dessutom slutat med allt utom pasta, så man sitter där med sina fiskpinnar och stirrar tomt framför sig. Eller säger som Loranga, ingen kokning eller stekning eller sånt, vi tar väl glass som vanligt.

Jag älskar mat, att gå på restaurang eller äta hos människor som verkligen kan laga mat, typ brorsan eller Loppan eller Kicki, men bläää vad jag inte vill laga den själv.

Min brorsas matblogg har 400 besökare i veckan och fler blir det, välförtjänt, men så jävla orättvist, jag som inte orkar skriva om mat har typ åtta trogna gäster. Jag är inte otacksam, tvärtom, jätteglad för er som orkar bry er. Men hade jag skrivit om mat hade det kanske givit lite mer uppmärksamhet.

Kanske ska starta en lutfisk- och surströmmingsblogg? Det vore ju lite udda.

Kommentarer
Postat av: T bird

Hope you don't mind me writing in english my swedish is soooo bad.
You are not alone with your food-hate, I also hate everyday trying to think out a meal that everyone likes, and that will be able to cook. The last hour at work everyday wondering, what shall I do today, whats in the fridge, do I need to get milk, what did they eat in school today, did they eat all the breakfast cerial this morning. its a never ending battle. and everyday after hours of worry, it takes 15 minutes and its over, everyones left the table.

why worry about the blog, if your brothers got a more hits that you. I always thought that peaple who wrote blogs did it because they had a need to let out everthing inside of them, not to make them selfs popular. and I think I read them so I can tell myself that everone else is just the same as me.

2008-01-24 @ 20:23:28
Postat av: Linda

Jag visste inte att bosses mat var din brorsa! Vad roligt. Bloggvärlden är så himla liten...

2008-01-27 @ 11:04:26
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0