3 ton bajs och avlyssning

I helgen råkade jag byta kanal i halvlek och hamnade i en brittisk dokumentär om vad vi producerar och lämnar efter oss under ett liv. Vissa siffror fastnade. Att vi producerar tre ton bajs till exempel. Och att vi förbrukar åtta bilar.  Konsumerar drygt 10 000 morötter och gör av med 3800 blöjor. Hur mycket kemikalier och sopor vi lämnar efter oss fastnade inte, min hjärna orkar inte med mer miljöoro. Finns annat att oroa sig för. Egentligen borde jag stå utanför riksdan idag. Stoppa FRA!
Och så fick jag brev från akassan. 49 dagar kvar och ingen ny period. Snart uförsäkrad och snart utlasad.
AAAAAGGGHHHH hur ska det gå?!

OK. Jag ska vara en duktig flicka och starta eget. Annars kanske Otto Littorin och Jan Björklund bestämmer sig för att ligga under min säng och viska hotfulla saker om nätterna.

Oh vad jag drömmer om ett vilohem, med utsikt över ängar och en sjö, med hästar i en hage och en trave böcker att läsa.

Kommentarer
Postat av: robins tessan

vore kul om vi kunde träffas snart :)

2008-06-20 @ 19:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0