Den blomstertid nu kommer

Idag var det avslutning i S skola. Alla hade fina kläder och flaggor och sånt ni vet och jag och S hade samma mönster på klänningarna, vi var så snygga. Hela skolan hade knött in sig i Eriksdalshallen och medan vi väntade satt jag och föräldrarna till S kompisar och underhöll varandra med "jag är världens sämsta förälder"-historier. M:s pappa berättade att han börjat gråta och kastat dotterns cykelnyckel och skrikit att hon fick leta efter den i skogen för att hon tjatade så om glass. E:s mamma berättade att hon svurit "jävla satans skitungar" och att dottern hört det. Jag berättade om när jag blev så arg på S för att hon inte ville äta att jag tog tallriken och kastade ut den från verandan, med mat och allt. Men det som fick oss att skratta allra mest var att M sagt till sin pappa att det där skulle bli hennes sommarminne - och han vred sig som en mask när han sa det.
Ja herregud. Man är verkligen hopplös. Tur att man inte är ensam. Men idag skulle jag nog vinna tävlingen eftersom jag öppnat barnens spargrisar för att få ihop pengar att gå ut och svira med mina kompisar för ikväll.

Kommentarer
Postat av: Linda

haha, och när barnen är stora kommer de kunna läsa här att mamma länsade deras spargrisar för att gå p krogen :-)

2008-06-16 @ 08:20:42
URL: http://sysslor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0