Sommarnöjen

Fick en inbjudan till Sweptaways konsert på Riche i morgon, tack Erica, men eftersom jag är en äkta svensk och firar nationaldag på äkta svenskt vis åker jag till landet. Det är bortkastat att försöka få oss svenskar att gå ut på gatorna med flaggor, vi är totalt ourbana och vill bara rensa ogräs eller segla när vi är lediga. Tänker på mina iranska vänner som är i stan hela sommaren och inte gnäller för det. Men jag fick med dem ut till Hellasgården en gång faktiskt.
Nä, svenskar är ett naturfolk - på ett väldigt konstigt sätt, man måste åka till stormarknaden först och köpa kinatillverkade utemöbler. Sen njuter man av solen och grönskan!

För övrigt har jag med nöd och näppe klarat av alla kalas och fester och sov bort halva dagen idag, helt slut. S hade klassfest igår och jag var med och städade efteråt. Det är tur att hon inte är student för det hade jag aldrig klarat. Då måste man ju städa klockan tre på natten efter festerna. Nu slutar hon ettan bara så vi var hemma vid nio men jag var dödstrött ändå. 

Har inte orkat reta mig på så mycket på sistone utom Maud Olofsson men det återkommer jag till.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0