Om jag skulle dö i morgon...

...inte fan skulle jag åkt till Maxi då. Men det gjorde jag. Ibland känns hela ens liv som en räcka av felaktiga val och konstiga prioriteringar.

Om jag skulle dö i morgon skulle jag ligga på en filt idag och äta glass tillsammans med mina barn och titta på himlen. Jag skulle ha dem så nära mig jag bara kunde.
Min svägerska M hade alternativet hängmatta och tårta när jag tog upp ämnet men det är ju samma sak.

Men man kan ju inte ligga på den där filten varenda dag utifall att man skulle dö nästa dag. Till slut skulle barnen få krupp: "kan du lägga av mamma, vi vill spela nintendo!"

Snart ska jag hämta S i skolan. Då ska vi ta våra kickboards ner till Bergsgruvan och ligga där och äta varsin glass medan vi väntar på H. Och titta på himlen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0