Bärs

Först, tack för alla uppmuntrande tillrop efter mitt senaste inlägg!

Igår hade jag en trevlig eftermiddag och kväll. Tog en promenad med Pia och hennes lilla bebis. Det var härligt blåsigt vid Årstaviken. Sen hämtade jag barnen och vi var ute och cyklade och lekte tills vi skulle på skolans cabaré. Den innehöll som vanligt hundra tjejer som mimade till låtar om killar. 

På kvällen var jag med Anna E och Loppan på Soldaten Svejk.  Vi drack först en halvmörk Bakalar (jag) och en ofiltrerad Bernard. Sen var jag hungrig och frågade Matte bakom bardisken om de hade den panerade osten jag alltid brukade svulla i mig förr. "Ska kolla i menyn" sa han med ett pillemariskt flin. "Javisst, som om ni hade ändrat menyn de senaste tjugo åren" flinade jag och Anna och han sa att det hade de visst gjort - nån gång...
Sen tog jag en ofiltrerad Kvasnicak. Tur att vi satt vid baren så man kunde peka på pumparna för min tjeckiska är inte vad den aldrig har varit. 



Den panerade osten med stekt potatis och remouladsås satt som 3000 kalorier ska sitta. Det var mycket trevligt alltihop och att cykla hem genom SoFo en vårkväll är ju...ljuvligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0