Hästar och Putin

Vad det regnar. Barnen skulle ner på stan med mormor och morfar och titta på NK:s julskyltning, undrar hur det går idag?

Igår var jag och S på Hovstallets julmarknad. Jättehärligt! En av hästarna vilade sitt enorma huvud på mitt och nafsade mig i nacken medan skötaren borstade honom. S stod ett par meter ifrån och det fattar man ju, de där hästarna är så stora att det är löjligt. "Mamma, du sa att de var lika stora som du, men de är ju myyycket större" sa S. Men jag menade ju mankhöjd alltså...
När jag var barn hade jag en klasskompis som bodde på Hovstallet eftersom hennes pappa var chaufför åt kungen. Vi lekte jämt i sågspånshögarna i stallet och förundrades inför hästarna. Det luktade så gott där inne och i ridhuset tränades hästarna av barska män. Det var en märklig och spännande miljö och det var roligt att komma tillbaka och känna dofterna igen. Jag tror S gillade det också.

Annars får jag så konstiga inre bilder. Jag ser Putin i sin polotröja framför en spegel och han skrattar ett vansinnigt skratt. Han är ju "nationell ledare" nu och kommer att ha makt även när han inte är president längre. Det låter lite skumt, nationell ledare, låter som nåt man har hört förr i otrevliga sammanhang..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0