Nu ligger jag efter

Såååå efter! Ringde brorsan för att kolla om han ville följa med och se Henrik Schyfferts show men den hade han redan varit på. "Läser du inte min blogg?!" Öh, nä, har inte hunnit, vi kanske ska prata med varandra istället?
Dessutom är den blockerad av föräldrafiltret. Det är läskiga saker på den bloggen, Schyffert och köttfärs och sånt.

Var på Climate Walk i lördags. Det regnade. Men det var kul ändå. Min kompis hade med sig sin nioåriga dotter A som var lagom road, ville gå hem, ha godis och var kissnödig men sen fick hon hitta på egna slogans och då vände det. En kille från Greenpeace var helt på och vrålade A:s fina slagord och vi andra hängde med. Mot slutet var A så i gasen att vi sökte upp tjejen med megafonen för A hade en sista slutkläm: "Blommor åt alla som inte kör!". Tjejen tittade vänligt på A och sa vet du, den ska jag komma ihåg, sen vände hon sig om till sina Klimax-polare och skrek: "borgarjävlar ni ska dö, kör ner er suv i närmsta sjö!" eller nåt ditåt (eller jag kom faktiskt på den själv nu, den var ju rätt bra) men hursomhelst, A:s försoningsbudskap dränktes i klasskampen.

Tidigare i tåget skrek vi "klimatet floppar och alla bara shoppar" och alla på Hamngatan såg skitsura ut och hatade oss. Då dök det upp en liten dam vid min sida, jag vet att hon är skådis eller nåt ditåt men minns inte, hon sa "vet du, i min ålder förstår man att det inte går att angripa andra, man måste vara mer pragmatisk" och så berättade hon om när hon varit med i tv och debatterat badhuset i Riddarfjärden med arkitekten bakom, hon hade berömt honom för hans vackra byggnad "och han blev helt ställd, han hade väntat sig en utskällning, men jag sa bara att det fanns bättre platser för skapelsen" sa kulturtanten. Och det var ju rätt. Det handlar inte om konflikträdsla, det handlar om försoning för att nå förändring.

Nä nu ska jag röra ihop en lussedeg. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0