Till havs

eller rättare sagt på isen till Källtorpssjön. Vi ska åka skridskor bestämde jag idag och klockade familjen 09.30 med målsättningen att vara på väg en timme senare. Det sprack. Klockan 11 hade jag gjort matsäck, hämtat skridskor och ryggsäck i källaren, L varit på toa i evigheter, H vägrat klä på sig och S fnattat runt och varit i vägen precis överallt. Jag får nästan ångest varje gång vi ska nånstans. Efter en stund börjar jag hata dem. Hur svårt kan det vara att göra sig klar?!?! Svettig och förbannad är ju en bra start på en härlig friluftsdag.
Hur som helst var det en fin dag, ganska knaggligt och mycket överis efter det att det töat och frusit om vartannat. Men efter att S kämpat tappert drygt 2000 meter runt banan och givit upp och gjorde sällskap med H på snowracern som L drog fick jag chansen att glida iväg på mina uråldriga långfärds. Oh så härligt det var. 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Slutar ändå inte alla friluftsdagar med att man är svettig och förbannad? Då kan man lika gärna ta det i förväg!

2007-03-04 @ 21:26:49
URL: http://sysslor.blogg.se
Postat av: Linda

Du är tagen! Läs mer på min blogg.

2007-03-08 @ 18:43:25
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0