Mätt

Oj jag är mätt. Tog ÄNDÅ en bit schweizernöt nyss, det var inte bra. Vi åt smörgåsbord på Ulriksdal idag. Jag är otroligt bra på att äta smörgåsbord. Rutinerad. Det måste vara barndomens besök på Margretetorps och andra skånska gästgiverier som givit resultat. Jag kan äta massor men utan att svimma av mättnad efteråt. Tricket? Man måste äta små bitar. Mest det lyxiga, som skaldjursanrättningar, lax och löjrom. Visst kan man klämma in lite svampomelett och Janssons också men bara lite. Och så tar man bara lite mat på tallriken. Byter till ny tallrik mellan varje rätt. Det får inte bli för rörigt.
Ulriksdals käk var mycket fint men de hade ingen löjrom! Fast hjortragun och laxtårtan var super. Och chokladpannacottan med mango...

Har annars firat 41. Vaknade på Grand Hotel i Norrköping på min födelsedag i fredags och barnen hade en hemlig presentväska med paket i. S hade påstått att det var pyjamasväska. "Lurad!"
Sen åkte vi ut till Vikbolandet och fick tårta av Jessica. Det var härligt. Matade hästarna med äpplen. S kastade ett äpple i huvudet på en av kusarna. Det var kul.

Kommentarer
Postat av: Linda

vaknade du tvärs över tyska torget från mig utan att komma och säga hej??? på din födelsedag??? fräckt.

2007-11-05 @ 10:57:55
URL: http://sysslor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0