Jobbets för- och nackdelar

Igår när jag kom till jobbet fick jag härliga kramar av Johan, Lila och Monica. Underbart. Hade en jättetrevlig och ganska flamsig dag med Magnus, Uffe, Per och Eva. Så det var ju toppen på alla vis.
När jag kom till jobbet idag satt Peter Lemarc och spelade på sin gitarr i receptionen. Då blev jag på gott humör ännu en gång. Det var verkligen mysigt.

Men annars blir jag nog lite deppig av själva innehållet i jobbet. Igår kunde jag inte somna. Grubblade på brottslighet, utanförskap, arbetslöshet, övervakningssamhället...jag är för känslig för att jobba som reporter. Och eftersom de flesta journalister är känsliga konstnärssjälar fattar jag inte hur det går ihop egentligen. Men som Eva sa: vi är ju misslyckade konstnärer så vi har väl inget val.

Innan jag låg sömnlös hade jag i alla fall varit på ett upplyftande föräldramöte på S skola. Två pappor hängde på mitt genussnack och en mamma tyckte att vi skulle mejlbomba rektorn för att få bättre stolar och bänkar till barnen. Sen när det kom fram att ungarna förbjudits att spela fotboll utanför fritis ville flera protestera mot det också. Skönt att bo på Söder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0