Vad var det som hände?

Just nu känns det som om folk har missförstått mig. Jag skriver gärna bloggen för min egen skull. Att min bror får uppmärksamhet är jättekul och inget jag blir avundsjuk för. Men visst tycker jag att det är roligt att folk läser vad jag skriver också, jag är ju en produkt av min narcissiska samtid. Men det gäller att vara noga med nyanserna. Så för att förtydliga: tack till dig som läser min blogg. Att få fler läsare är för mig inte det primära.

Jag håller med T Bird om att just detta att känna att man delar sina vardagsbekymmer med andra är en av poängerna med den så kallade bloggosfären. Att som vissa ledarskribenter och andra tyckare ondgöra sig över bloggvärlden för att den är "jag-fixerad" är djupt orättvist; jag ser bloggandet, mitt och andras, som ett bevis på en av människans djupast kända drivkrafter - att kommunicera med andra.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag håller med dig, helt och hållet. Och vems problem skulle det vara att man skriver om sitt liv? Det är ju högst frivilligt att läsa det någon skriver... och de är högst välkomna att sluta läsa precis när de vill:) Ha det gott och blogga på

2008-01-25 @ 10:37:05
URL: http://tezet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0