Jordgubbar och sol

Idag sa jag att vi skulle behöva lite fler gamlingar i vår radio.
-Jamen du sände ju i morse, sa Johan.
MUAHAHAHA! Vad skojig han är.

Hoppas de fick tag i Stickan, 81 bast (han skrev så) som mejlade in om sin buss Antikrundan som är inställd på grund av strejken. Ni glömmer pansjissarna, skrev han.
Det är möjligt. Kanske för att det är så skönt på stan nu. Inte alls stökigt, inga bussar, inte så mycket bilar, folk som promenerar och inte med andan i halsen kastar sig upp ur tunnelbanan och på bussen. Det är förstås juli och ett annat tempo. Välgörande.

Nu är det knallsoligt ute och jag borde väl gå och simma eller nåt. Har ätit upp en kartong jordgubbar.
Funderar på en massa saker som vanligt och får inget gjort som vanligt. Men har rensat bland böckerna och ställt dem som är kvar i färgordning.
- Du borde verkligen skaffa dig en hobby, sa L när jag berättade det.

Ska öva på:
att fullfölja
att vara tacksam
att acceptera
att säga ifrån
att stå ut med det jobbiga

Just idag är jag tacksam för att jag trots allt har jättebra arbetskamrater och ett jättekul jobb, för att jag är frisk och för att jag har några vänner som hör av sig då och då. 
Snart åker vi till Skåne. Underbart.  

Kommentarer
Postat av: Per Gulbrandsen

Hej Fru Jonsson!

Om din historia stämmer och du kan visa handlingar vill jag gärna veta mer. Kontakta mig, jag är nyhetsreporter på Sveriges Radio.



Hälsn

Per

2008-10-09 @ 12:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0