Dagen efter

Det var tjejmiddag igår. De tre andra damerna skrattade så de skrek, åt upp bordsdekorationerna, spottade ut mat på bordet, ramlade av stolarna och svor som borstbindare.
Sen lekte de kurragömma, sjöng schlagers med Singstar och hoppade hopprep.
Jag har inte hämtat mig än riktigt. Men lyckat var det.
Den egentliga värdinnan, min dotter (jag var mer hembiträde), kroknade vid åtta och somnade i soffan, alldeles blek och med huvudvärk sa hon. Fick sen feber. Så hela dagen idag har vi legat i soffan, ätit chips, läst Pippi och tittat på film. Mormor och morfar kom förbi och åt glass med rabarberkompott. Men annars ingen action.

Det konstiga är att soliga dagar inte stressar mig om jag inte kommer ut. En solig dag i december däremot gör mig helt hysterisk. Det är ljust typ tre timmar och enda dagen med sol på fyra månader, är det dessutom snö blir jag galen om jag måste vara inne. Men en solig dag som idag, det kommer det ju flera av. Jag borde nästan vara född i Grekland med mitt beteende, Jag gör inte som alla andra, sliter av mig och går i linne och sandaler eller äter lunch på en solig uteservering, nej jag har svarta längärmade tröjor och sitter i skuggan. Och njuuuter. Jag älskar sol och värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0