I denna ljuva sommartid...

...gå ut min själ och gläd dig vid...vad var det nu?

I går kväll, på mors dag, stod jag i källaren och grät. Jag hittar inte mina vårskor. Visserligen har jag ett par fina ljusgröna som jag kan ha så jag slipper tack och lov toffla runt i vinterdojor men förra året stoppade jag undan flera andra söta skor och jag kan för mitt liv inte hitta dem. Jag är så stressad just nu. Jag vill jobba, vara en bra mamma, umgås med kompisar och ha det fint hemma. Det går inte ihop. Jag har ont i magen, yrsel och börjar gråta för ingenting. Det är vårfester och avslutningar och vandringar och födelsedagskalas och släktingar och läxor och uppgifter och föredrag och intervjuer och jag vet inte allt, jag håller på att gå i bitar.

Anneli skickade några suddgummin att sudda ut alla måsten och borden med, det var gulligt. Men det är svårt att lära om. Jag ska verkligen försöka.

I lördags hade vi lunchgrillfest på gården och sen var det middag hos brorsan och melodifestival. Jättesmaskig lasagne, jättegott vin. Fel låt vann. Alla låtar var fel låt vid närmare eftertanke. Igår var det megaloppis vid Hornstull och thailunch på Nana. Sen städade vi hemma. Är det konstigt att man grinar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0